Keď Shintaro Tsuji (na snímke) vyrobil prvú sériu
vinylových peňaženiek s kreslenou mačkou, ktorú navrhla dizajnérka Yuko
Shimizu, ešte netušil, že práve zakladá celosvetový fenomén. A už vôbec
nie to, že mu o celých 40 rokov neskôr zarobí prvú miliardu. Jeho spoločnosť Sanrio totiž dosiahla na domácej burze rekord, a jeho vystrelila do klubu miliardárov.

Shintaro Tsuji pritom vyrástol ako sirota, no všetku lásku, čo mu doma
chýbala, podľa vlastných slov pretvoril do značky Hello Kitty. Známa
postavička sa stala populárnou už v polovici 70. rokov, keď vznikla, no
rekordy v predaji licencie začala trhať až v posledných troch rokoch,
keď ju do svojich kolekcií zaradili globálne reťazce ako Zara alebo
Swarovski. „Značka Hello Kitty je kult. Napokon, kto by nechcel na sebe
nosiť obrázok malej mačky?“ hovorí s úsmevom analytik Peter Bukov z
Capital Markets.

Ivana Sladkovská