Bratislava- September 2014: Šéf amerického gigantu Tim Cook známou vetou \“Máme ešte
jednu vec\“ predstavuje svetu revolučnú novinku – Apple Watch. Múdre
hodinky, ktoré majú z technológie urobiť nositeľný módny doplnok. Ako sa však
ukazuje, zákazníci si naň ešte budú musieť počkať. Apple totiž na pol roka
stíchol a septembrové predstavovanie bolo skôr ako fanúšikom určené investorom.
\“Predovšetkým Apple nechcel sklamať svojich investorov, keďže tlak na rast
ich akcií je stále obrovský,\“ vysvetľuje analytik spoločnosti Capital Markets Miroslav Blahušiak.
Marec 2015: Predstavenie múdrych hodiniek číslo dva. A tentoraz už ozajstné.
\“Vývoj Apple Watch prebieha podľa harmonogramu a očakávame, že s dodávkami
začneme v apríli,\“ povedal prednedávnom Tim Cook.
Milióny hodiniek Plány spoločnosti sú pritom opäť veľké. Len počas prvých troch
mesiacov by sa na trh malo dostať päť až šesť miliónov hodiniek. Informuje o
tom denník Wall Street Journal, podľa ktorého už Apple zadal takúto objednávku
svojim ázijským výrobcom. Polovicu z tohto objemu by mal tvoriť Sport model,
tretinu stredná trieda a, pochopiteľne, menšie objednávky spoločnosť zadala na
18-karátové Apple Watch Edition. Dostupné majú byť veľkosti pre mužov a ženy,
ale aj rôzne dizajnové vyhotovenia. \“Teraz sa predáva približne päť
miliónov chytrých hodiniek za rok, Apple počíta podľa mňa aspoň s dvadsiatimi
miliónmi predaných kusov. Bude to ako vždy pri Appli dominantný produkt na
trhu,\“ myslí si analytik spoločnosti Cyrrus Tomáš Menčík.
Keďže Apple prichádza so svojimi hodinkami rok po konkurencii, očakáva sa od
nich aj patričný výkon. Tim Cook uviedol, že by mali bojovať napríklad aj proti
novej rakovine – sedeniu. \“Keď budem príliš dlho sedieť, ťukne ma to do
zápästia a pripomenie, že sa mám postaviť a hýbať,\“ vysvetľoval šéf
gigantu. Nevýhodou hodiniek by malo byť, že nie sú vodotesné, aj keď podľa
Yahoo bude ich nosenie v daždi, pri potení či varení pre hodinky znesiteľné. Do
kariet im nehrá ani cena, ktorú predstavili ešte v septembri. Začínať by sa
totiž mala na hranici 349 dolárov pri základnej verzii. Hodinky by tiež mali
byť kompatibilné iba s novými iPhonmi, čo však podľa odborníkov zákazníkov v
konečnom dôsledku od kúpy neodradí.
Produkt nebude dominovať Na predstavenie nového produktu sa s nádejou pozerajú
aj investori. Podľa analytikov však nové hodinky na akcie zásadný vplyv mať
nebudú. Dôvodom je aj to, že Apple má vo svojom portfóliu podstatne
dôležitejšie produkty. \“Hodinky budú len doplnkový produkt s malým
podielom na tržbách celej spoločnosti,\“ dodáva Tomáš Menčík.