Bratislava- Na razantný prepad hodnoty eura oproti doláru dopláca aj mediálny biznis.
Skupina CME, do ktorej patrí i slovenská televízia Markíza, ukázala výsledky za
prvý štvrťrok. A z tržieb jej \“odhryzol\“ práve silný dolár.
\“Pokles tržieb je do značnej miery spôsobený posilňovaním dolára. Pri
aktuálnom kurze konsolidované tržby klesli o desať percent, ale pri
konštantných sadzbách stúpli o deväť percent,\“ vysvetľuje pre HN šéf
vzťahov s investormi CME Mark Kobal. Kurz spoločnej európskej meny sa v
porovnaní v prvými troma mesiacmi vlaňajška prepadol približne o pätinu.

Lepšia efektivita

Mediálna skupina si za prvý štvrťrok pripísala výnosy vo výške približne 126 miliónov
dolárov. Oproti vlaňajším 141 miliónom si tak pohoršila. \“Treba brať do
úvahy silu amerického dolára za posledné obdobie, ktorý spôsobil kurzovú stratu
v celkovom vyjadrení pre skupinu CME. Tržby denominované v iných menách bolo
treba vyjadriť v dolároch, čo spôsobilo nižšie hodnoty,\“ uvádza analytik
spoločnosti Capital Markets, Daniel Rosinský.