Bratislava
– V lokálnych menách rástli, po prepočítaní kurzu sa však dostali do mínusu.
Mediálna skupina CME, do ktorej patrí aj slovenská televízia Markíza, dopláca
na silný dolár. Ukázala výsledky za prvý polrok a nebyť prudkého prepadu
európskych mien, pripísala by si rast výnosov osem percent.
Takto sa však musí uspokojiť s poklesom na úrovni viac ako 12 percent.
\“Výsledky CME pri konštantnom kurze podčiarkujú zlepšenie nášho
podnikania, vrátane toho na Slovensku. Pri aktuálnom kurze sa však dostali pod
minuloročné hodnoty,\“ uvádza pre HN šéf vzťahov s investormi CME Mark
Kobal.
Vyššie zisky A tak kým si skupina za vlaňajší polrok pripísala výnosy na úrovni
334 miliónov dolárov, za prvých šesť mesiacov tohto roka to bolo 293 miliónov
dolárov. Odborníci však súčasný stav hodnotia pozitívne.

\“CME sa podarilo zlepšiť si imidž. Kým pred dvoma-troma rokmi sa hovorilo
o tom, aby neskončila v platobnej neschopnosti, teraz je to úplne iná
diskusia,\“ hodnotí výsledky mediálny analytik a redaktor strategie.sk Ivan
Krasko.
Podľa neho je dlhové zaťaženie CME stále vysoké. Firma však úspešne zvrátila
likvidačnú obchodnú politiku na kľúčovom českom trhu a jej vyhliadky sú lepšie.
Potvrdzujú to aj čísla za prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou, tzv.
OIBDA. Ten skupine rástol aj napriek silnému doláru a dosiahol 58 miliónov
dolárov.
\“Kombinácia rastu výnosov s nižšími nákladmi má za následok významné
zlepšenie našej OIBDA marže v prvom polroku. Očakávame, že tento trend bude
ďalej pokračovať po celý rok,\“ vyhlásil jeden z dvoch generálnych
riaditeľov CME Christoph Mainusch. Slabšie Búrlivé víno Samotná Markíza
dosiahla za prvý polrok tržby 38 miliónov dolárov a prevádzkový zisk pred
odpismi zvýšila takmer o 600-tisíc dolárov. \“Nový manažment zefektívnil
výrobu a program. Zníženie predovšetkým programových nákladov pomohlo k
zachovaniu ziskovosti aj napriek poklesu výnosov,\“ konštatuje analytik
spoločnosti Capital Markets Peter Rebo.
Ten pokračuje, že slovenskej televíznej jednotke pomáha najmä zefektívňovanie
výroby znižovaním nákladov. Čo sa týka sledovanosti, druhý kvartál bol pre
televíziu slabší.
\“V kľúčovom čase o pol deviatej večer v porovnaní s jeseňou klesli výkony
Búrlivého vína. Jedným z dôvodov bolo to, že Joj spustila nový seriál Divoké
kone, ktorý cieli na podobný typ diváka,\“ tvrdí Ivan Krasko.
Naopak, pozitívne prekvapila Chart Show. \“Už sa tešíme na jesennú sezónu,
keď sa vracajú obľúbené formáty Farma a Superstar. Sme nadšení aj z nového
seriálu Kukučka,\“ dodáva o vyhliadkach do budúcnosti Mark Kobal.

23 percent je trhový podiel televízie Markíza na Slovensku.