Bratislava- Hoci Číňania neoslavujú Vianoce tak, ako obyvatelia väčšiny západných krajín,
práve ich producenti patria k najväčším biznis víťazom tohto pôvodne
kresťanského sviatku. Práve z Číny totiž pochádza veľká časť darčekov, ktoré si
pod stromček nadelia obyvatelia ostatných regiónov sveta. Či už ide o
elektroniku, oblečenie alebo ďalšie produkty.
Aj keď je v Číne stále najväčší záujem o oslavy lunárneho Nového roka, Vianoce
sú tam čoraz populárnejšie. A to najmä v Šanghaji a Hongkongu. \“V Číne
rastie počet cudzincov zo Západu a aj tamojší obyvatelia tento sviatok sledujú
so záujmom,\“ konštatuje Rudolf Vrábel, analytik J&T Banky. Čas
predávania a kupovania Ďalší analytici sa domnievajú, že za postupným príchodom
Vianoc do Číny je snaha priblížiť sa západným krajinám. Je však ešte jedna
silnejšia vec, ktorá spája Čínu a Vianoce. A to je biznis. \“Dopyt po
dekoračných a ozdobných predmetoch pred sviatkami prudko stúpa, čo posilňuje
čínsku ekonomiku,\“ tvrdí Ľuboš Záhorák, analytik spoločnosti Capital Markets.