Bratislava- Slováci pri kúpe áut aj v minulom roku uprednostnili českého výrobcu Škoda.
Vozidlá automobilky z Mladej Boleslavi obsadili hneď prvé tri miesta medzi
najpredávanejšími autami za minulý rok. Top modelom roka 2015 sa stala tretia
generácia Škody Fabia nasledovaná treťou generáciou Octavie a trojicu na
pomyselnom pódiu uzatvára model Rapid.
Kvalita a nostalgia Podľa odborníkov na automobilový priemysel tkvie úspech
Škody na Slovensku nielen v dlhoročnej histórii značky, ale aj v niekoľkých
iných faktoroch. \“Škoda je vnímaná stále ako domáca značka. Autá sú známe
svojou spoľahlivosťou a výkonom. Mnoho slovenských motoristov má už s týmito
vozidlami skúsenosti, a tak významnú úlohu zohráva aj určitá forma
nostalgie,\“ tvrdí Peter Svoreň, analytik spoločnosti Capital Markets.

Za úspechom, a to nielen na Slovensku, je aj samotná automobilka. \“Škoda
predstavila hneď niekoľko nových modelov, čo pre automobilku znamenalo jasný
potenciál rastu. Firma to naplno využila,\“ konštatuje Jiří Šimara,
analytik spoločnosti Cyrrus. V priebehu rokov sa mení nielen vkus kupujúcich,
ale aj ich náročnosť. Zákazníci sa neuspokoja len s ponúknutou výbavou, žiadajú
viac. \“Trendy na Slovensku sú podobné ako v Európe. Zákazníci sú
náročnejší Zákazník sa nebojí požadovať zľavy z nákupnej ceny alebo doplnkovú
výbavu zadarmo. Zvýšený záujem je aj o personalizáciu vozidla, aby bol každý
zákazník spokojný,\“ hovorí Šimara. Hlavným parametrom výberu vozidla je
však stále najmä cena a kvalita. \“Kupujúceho zaujíma pomer cena – výkon.
Veľkú úlohu zohráva aj dizajn a dobrá povesť značky,\“ dodáva Šimara. V
prvej desiatke najpredávanejších áut sa nachádza aj dvojica športových
úžitkových vozidiel, SUV. Zastupuje ich Suzuki Vitara a Kia Sportage. Táto
trieda aj na Slovensku naberá na popularite. \“S prepadom cien ropy sa
tento typ stáva čoraz príťažlivejším,\“ uzatvára Svoreň.