NOVINKYNA TRHU l Na tradičnom podujatí v americkom Detroite sa Volkswagen pokúsi
napraviť reputáciu poškodenú emisnou kauzou.

Volkswagen, ktorý sa po škandále snaží získať späť priazeň Američanov, zlepšená
klasika Porsche 911 s maximálnou rýchlosťou 330 kilometrov za hodinu či
Mercedes triedy E s najmodernejšími technológiami. To všetko patrí medzi
lákadlá autosalónu, ktorý sa včera začal v Detroite. Pozrite si hlavné tromfy,
s ktorými sa ukázali svetové značky.

Porsche prináša zlepšenú klasiku

Azda najslávnejší automobil z dielne nemeckého výrobcu Porsche netreba dvakrát
predstavovať. Kultové Porsche 911 sa vyrába už od roku 1964 a pre mnohých je
stelesnením ideálneho športového vozidla. Na autosalóne predstavuje výrobca
jeho najnovšiu verziu. Zlepšenie sa týka najmä pohonnej jednotky, ktorú tvorí
prepĺňaný motor s dvomi turbami s objemom 3,8 litra a s novým systémom
vstrekovania paliva. Výsledkom je výkon 540 konských síl pri modeli 911 Turbo a
580 pri verzii 911 Turbo S. Rýchlosť vozidla tak môže vďaka novým technológiám
dosiahnuť až 330 kilometrov za hodinu. Z vizuálneho zlepšenia stojí za zmienku
detailne prepracované osvetlenie, o ktoré sa postarali najnovšie LED
technológie.

Volkswagen si chce napraviť meno v USA

Nemecký Volkswagen predstavuje v Detroite novú generáciu menšieho SUV Tiguan
GTE, ktorý oproti svojmu predchodcovi vyrábanému od roku 2007 narástol na dĺžku
o šesť a na šírku o tri centimetre. Reputáciu, ktorej poškodenie automobilka z
nemeckého Wolfsburgu utrpela vlaňajším škandálom s manipuláciou s emisiami, má
napraviť práve Tiguan GTE. Ten na svoj pohon využije dvojicu elektromotorov,
jeden na prednú a jeden na zadnú nápravu. V ponuke budú aj benzínové motory.
Volkswagen sa pri novom Tiguane vyhol dieselovým agregátom. V emisnom škandále
zo septembra minulého roku totiž figurovali práve dieselové motory. Napriek
ekologickému pohonu to Volkswagen nebude mať v USA ľahké. \“Povesť
automobilky je emisným škandálom výrazne poškodená a bude trvať veľa rokov, kým
si ju koncern aspoň ako-tak napraví,\“ domnieva sa Jiří Šimara, analytik
spoločnosti Cyrrus.

Mercedes stavil na technologické novinky

Nemecký producent luxusných vozidiel Mercedes-Benz si priviezol do Detroitu
technológiami prešpikovaný model triedy E. Tá sa vyrába už od roku 2010.
Tentoraz dal Mercedes dôraz na elektroniku, ktorá pomáha vozidlo riadiť.
\“Najzaujímavejším na novom éčku je bezpochyby jeho mozog. Automobilka sa
zasa posunula o kúsok ďalej v technológii autonómneho riadenia a v tejto
novinke ponúka zlepšený systém aktívneho riadenia a adaptívneho
tempomatu,\“ tvrdí Jiří Šimara, analytik spoločnosti Cyrrus. Do novinky
použil Mercedes overené vychytávky, dotykové obrazovky, softvér na
poloautonómnu jazdu i širokú paletu pohonných jednotiek.

Volvo útočí na luxusnú triedu

Švédsky výrobca automobilov Volvo sa chce sedanom S90 zaradiť medzi tradičných
európskych luxusných konkurentov z dielne BMW či Mercedesu. Podľa odborníkov má
najnovší model šancu. \“Model S 90 sa môže smelo porovnávať s konkurenciou
v podobe áut BMW radu 5 či Jaguara XF,\“ konštatuje Jiří Šimara. Luxusná
novinka nadviaže na úspech populárneho SUV XC90, od ktorého si prakticky
vypožičala celý interiér. Ambíciám automobilky pomáhajú aj jej ekonomické
výsledky, o ktoré sa zaslúžila zvyšujúca sa popularita značky. \“Automobilka
zaznamenala osempercentný medziročný nárast predaja. Nevýhodou modelu môžu byť
použité motory, ktoré budú mať menší objem,\“ tvrdí Peter Benko, analytik
spoločnosti CAPITAL MARKETS.